Gdy jelito staje się sitem, czyli 11 powodów dla których WARTO przyjmować glutaminę 0
Gdy jelito staje się sitem, czyli 11 powodów dla których WARTO przyjmować glutaminę

Co łączy trądzik z bólami stawów, otyłością, zaburzeniami pracy tarczycy czy bólami głowy? – Nieszczelne jelita! Na szczęście natura daje nam na nie jeden bezpieczny i skuteczny lek – to aminokwas L-glutamina. Nasze organizmy potrafią syntetyzować tylko 70 proc, jej niezbędnej ilości. 30 proc. musimy im dostarczyć wraz z pożywieniem. Tracimy ją z powodu przewlekłego stresu, podczas treningów i przy wysiłku fizycznym. Z tych właśnie powodów suplementacja tym aminokwasem to konieczność.

Gluten i inne szkodniki

Najczęstszym winowajcą nieszczelności jelit są zboża glutenowe, z wszechobecną i zbytnio przetworzoną pszenicą na czele. Zespół cieknącego jelita nazywany perforowanym jelitem to nie mit, ani nie żarty! Prowadzi do zagrożenia życia. Nie musi dojść do najgorszego, żeby nieszczelne jelita skutecznie zatruły życie – robią to przez bóle głowy, wypryski na skórze twarzy i ciała. Przez zbyt duże oczka sita, którym staje się jelito, do krwiobiegu przedostają się głównie białka takie, jak gluten; niestrawione cząstki pokarmowe, bakterie, grzyby, nie do końca strawiony tłuszcz.

Krew rozprowadza je po komórkach całego ciała a to sprawia, że chorujemy. Na liście przypadłości, które wywołuje nieszczelne jelito można znaleźć: alergie, zaburzenia pracy tarczycy, bóle głowy, bóle stawów, trądzik, przyrost masy ciała.

Powodami powstawania dziur w ściankach jelit są – białka glutenowe (konkretniej – zawarte w nich fityniany i lektyny), nabiał, cukier i żywność GMO. Lektyny są najczęściej zawarte w ziarnach pszenicznych, soi, ryżu i orkiszu. Nie szkodzą nam tylko sfermentowane i wykiełkowane ziarna, one nie zawierają lektyn.

Jelita u wielu osób mocno uszkadza mleko krowie (kazeina i laktoza), przewlekły stres i będący doskonałą pożywką dla grzybów candida albicans oraz złych bakterii - CUKIER.

Na liście antagonistów zdrowych ścian jelit są toksyny i dysbioza. Dysbioza to zachwianie równowagi między dobrymi i złymi rodzajami bakterii. Powstaniu dysbiozy sprzyja antybiotykoterapia i picie zawierającej zbyt duże ilości szkodliwego fluoru i chloru, zawarte w wodzie.

Nieszczelność jelit powodują produkty hybrydyzowane i przetworzone GMO.

Na szczęście jest glutamina. A to najważniejsze informacje i to, co o glutaminie warto wiedzieć:

1. L-Glutamina to naturalny aminokwas, który nie tylko zapobiega, ale i cofa przepuszczalność jelit, skleja dziurawe jelita. Działanie na jelita – to jeden z najważniejszych składników tkanki łącznej układu jelitowego. Suplementacja glutaminą zapobiega i leczy perforowane jelito.

Warto wiedzieć! Jeśli Twoim celem jest wyleczenie perforowanego jelita, prawdzie cuda potrafi zdziałać glutamina połączona z kolagenem i witaminą C. Znajdziesz ją TU 

2. Działanie glutaminy na mózg

- To doskonałe paliwo dla mózgu. Pomaga w nauce i pracy umysłowej. Pokonuje barierę krew-mózg, po czym jest przekształcana do postaci kwasu glutaminowego, który jest głównym źródłem paliwa dla mózgu.

Wykazano, że L-glutamina zmniejsza ból, stres, uczucie niepokoju i depresję a wraz z tym także – wszystkie wywołane przez nie choroby.

W naszych mózgach i w samym płynie mózgowo-rdzeniowym jest aż 15 razy większej glutaminy, niż we krwi. Aminokwas ten poprawia nastój, czujność, poprawia koncentrację. Dodaje energii psychicznej mózgu, m.in. wykazuje zdolność do poprawy nastroju, zwiększa poziom energii psychicznej oraz czujność, a także pomaga w utrzymaniu koncentracji i "świeżości umysłu".

3. L – glutamina jest aminokwasem endogennym, tylko w około 70 proc. może być syntetyzowany przez organizm. W procesie uczestniczą kwas glutaminowy i amoniak. Wraz z pożywieniem dostarczamy ustrojowi 30 proc. glutaminy. . Glutamina występuje w mięsie i nabiale, warzywach – fasoli, kapuście, burakach, fasoli, pietruszce, szpinaku. Nasze rezerwy glutaminy uszczuplają - długotrwały stres, intensywne treningi. Dlatego musi być suplementowana.

4. Glutamina to w 19 proc. azot. To obecność azotu sprawia, że glutamina jest głównym transporterem azotu do komórek mięśniowych a także najobficiej występującym w krwiobiegu aminokwasem.

5. Glutaminę najczęściej stosują kulturyści i sportowcy. Aminokwas ten uczestniczy w procesie stymulacji procesu syntezy białek. Zapobiega ona zanikowi tkanki mięśniowej, będącej skutkiem zbyt intensywnych ćwiczeń. Suplementacja L-glutaminą znacznie skraca czas potrzebny organizmowi do regeneracji i naprawy mięśni, znacząco poprawia ich spójność. Glutamina uzupełnienia też poziomu spadającego glikogenu.

6. Badania dowodzą, że glutamina odchudza. Suplementacja L-Glutaminą wpływa na poziom ludzkiego hormonu wzrostu (HGH). Już 2 gramy glutaminy podawane doustnie sprawiają, że poziom HGH rośnie 4 krotnie. Zwiększenie ilość hormonu podnosi poziom metabolizmu i pozwala na szybszy i bardziej efektywne spalanie tłuszczów. To z kolei prowadzi to do poprawy tempa redukcji tkanki tłuszczowej, jak i budowy masy mięśniowej.

7. L-Glutamina ma jeszcze jedno pozytywne działanie. Pomaga w powstrzymywaniu napadów niekontrolowanych apetytu na słodycze. Działa tak, gdyż wspomaga hamowanie wydzielania insuliny w organizmie, więc stabilizuje poziomu cukru we krwi. Kiedy poziom cukru spada glutamina hamuje działanie insuliny. Rada dla osób cierpiących z powodu napadów apetytu na słodycze – na pół godziny przed porą, kiedy zwykle odczuwasz chęć zjedzenia czegoś słodkiego, przyjmuj 10-15 gram glutaminy.

8. Glutamina to panaceum na …alkoholizm. Wyniki badań prowadzonych na alkoholikach doprowadziły do zaskakujących wniosków. Glutamina zmniejszyła przyjmowanie alkoholu aż o 34 proc. Podawano im ok 5-10 gram między posiłkami. Znacząco wpłynęła na zmniejszenie objawów delirium. Kiedy zaprzestano podawano im glutaminy, konsumpcja wróciła do poprzedniego poziomu.

9. Glutamina na odporność

Glutamina jest podstawowym źródłem energii dla układu odpornościowego, dzięki temu, że jest prekursorem glutationu, czyli kluczowego przeciwutleniacza, wzmacniającego funkcje immunologiczne. Glutamina to naturalne źródło energii dla komórek. Wspiera leczenie oparzeń, regenerację stawów i mięśni, leczenie infekcji wirusowych i bakteryjnych. Skutecznie leczy wrzody, nieszczelność jelit. Pomaga w przywróceniu jelitom równowagi po kuracji antybiotykowej lub stosowanie leków przeciwzapalnych.

10. Glutamina wzmacnia działanie mięśnia sercowego, reguluje ciśnienia tętnicze. Glutamina jest substratem służącym do syntezy beta-endorfiny typu glicyl-L-glutaminy a on reguluje ciśnienie. Glutamina pomaga nie tylko osobom z nieszczelnymi jelitami ale też zapobiega chorobom takim jak: zakażeniom grzybicznym i wrzodom żołądka jelit, zapaleniu okrężnicy, chorobom jelita grubego.

11. Glutamina a rak

Glutamina przez swoje silne działanie uodparniające, pomaga organizmowi w walce z komórkami rakowymi. Pomaga w regenacji jelit osobom chorym na nowotwory, poddawanym chemioterapii i naświetleniom.

Uwaga- dawkuj L-glutaminę! Organizm może przyswoić określoną ilość glutaminy, dawka dobowa rośnie w miarę czasu. Ilość przyswajalnej glutaminy powinna początkowo wynosić ok 10 gram do dobę – w rozbiciu na 2-3 porcje. Pierwszą najlepiej przyjąć na czczo, przed śniadaniem. Kolejne po południu, przed jedzeniem. Dawka powinna być stopniowo zwiększana aż do 40 gramów na dobę. Sportowcy powinni przyjmować glutaminę przed i po treningu.

Doskonałej czystości i przyswajalności LGlutaminę od Hanoju znajdziesz w naszym sklepie - kilknij TU !

Na glutaminę powinni uważać jedynie diabetycy. Ich organizmy przetwarzają glutaminę na glukozę przez wątrobę i nerki.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl